Vi hos FlexLimit har alltid värdesatt högklassad kundtjänst. På grund av detta har vi under det utmanande året 2020 vidtagit flera åtgärder för att säkerställa oss om att du som kund kan känna dig trygg hos oss och att dina frågor besvaras så fort som möjligt!
Kundnöjdhet i fokus hos FlexLimit
Vi på FlexLimit vet hur viktigt det är att du som kund känner att du är i trygga händer! Vår glada kundtjänst fokuserar precis på detta och därför gör vi allt vi kan för att behålla kundnöjdheten på en hög nivå! En central aspekt i det hela är att du som kund verkligen får tag på oss då du har frågor om vår tjänst. För att säkerställa oss om detta har vi under året 2020 gjort stora framsteg. I detta blogginlägg förklarar vår kundtjänst vad som gjorts, varför och hur detta påverkar din kundupplevelse positivt!
Kontinuerlig utveckling
Vi strävar till att kontinuerligt utveckla vår tjänst och service enligt våra kunders, alltså era önskemål. Under året 2020 vidtog vi flera åtgärder för att ta våra kunders kundupplevelse till en helt ny nivå och besvara dina önskemål och behov även bättre än förr!
En av de första sakerna vi tagit itu med och fokuserat på har varit att utveckla utbildningen vår kundtjänst får för att betjäna våra kunder. Målet var att säkerställa oss om att all personal i kundtjänst har förutsättningarna att erbjuda samma högklassiga nivå av service till alla våra kunder. Därmed kan vi säkerställa oss om att oberoende av vilken av våra medarbetare du pratar med, får den bästa möjliga betjäningen i alla situationer!
Nya system för att sänka responstider
Vår kundtjänst har flyttat över till en ny serviceplattform där mail, telefon och chatt är samlat på ett och samma ställe. Detta har betydligt ökat på kundtjänstens effektivitet. Till dig som kund syns detta genom vår snabba responstid oberoende av vilken kanal du använder för att kontakta oss. Vare sig det är telefonsamtal, e-post eller chatten du använder för att kontakta oss behöver du inte köa i tiotals minuter eller vänta i flera dagar för att få svar på din fråga.

Kundtjänstens responstid varierar också beroende på via vilken kanal du kontaktar oss. För tillfället får du i genomsnitt svar enligt följande tidtabell under kundtjänstens öppettider.
- Chatten: Under 1 minut.
- Telefon: Under 5 minuter.
- E-post: Under 2 timmar.
Liksom i trafiken, uppstår naturligtvis rusningstider också då det kommer till kundtjänst. Under vissa tider av dagen är helt enkelt mer trafik i de olika kanalerna och då dröjer det också längre för vår kundtjänst att svara! Nedan presenterar vi en illustration på hur väntetiderna till kundtjänsten normalt fördelas.

Utöver den snabbare responstiden möjliggör de nya systemen vi tagit i bruk också effektivare efterföljning av dina ärenden. Detta betyder till exempel att om vi inte lyckas utreda ditt ärende under ett samtal, utan problemet kräver vidare utredning kan du oberoende vara säker på att ärendet behandlas fort, smidigt och löses så effektivt som möjligt!
Kundtjänst av högsta klass
Som vi redan konstaterat är vi väldigt stolta över den nivån av service vi kan erbjuda våra kunder för tillfället. Vår välutbildade och professionella kundtjänst har kunskapen att ta hand om de problem som du kan råka ut för när det kommer till vår tjänst. Genom att utrusta vår proffsiga kundtjänst med moderna och effektiva redskap försäkrar vi oss om att vi inte enbart har kunskap, utan även förmågan att uppfylla dina behov då det kommer till kundtjänst. Vår kundtjänst besvarar gärna eventuella frågor du kan ha om tjänsten!
FlexLimit finns här för dig!
Vår kundtjänst betjänar dina behov 6 dagar i veckan. Men visste du att ifall du är i behov av en kontokredit kan du vända dig till FlexLimit när som helst! Hos oss kan du ansöka om en kredit från 5000 – 20 000kr och du får besked direkt! Observera dock att pengarna överförs till ditt konto enbart under kundtjänstens öppettider.